Choroba kamienia moczowego: praktyczny przewodnik po zarządzaniu medycznym i chirurgicznym

Kamienna choroba dróg moczowych jest jedną z najczęstszych przyczyn hospitalizacji w Stanach Zjednoczonych. Szacuje się, że ryzyko powstawania kamieni w cyklu życia wynosi od 5 do 10%. Medyczne i chirurgiczne podejście do leczenia kamieni w drogach moczowych zostało napisane od czasów starożytnych. W ciągu ostatnich kilku dekad rozwój technologiczny zaowocował znacznym postępem w chirurgicznym leczeniu kamieni moczowych. Marshall Stoller i Maxwell Meng zgromadzili osobę, która z uznanych ekspertów od kamieni moczowych ze Stanów Zjednoczonych i innych krajów, w książce poświęconej historii, chemii, ocenie i leczeniu kamieni moczowych. Nie jest to podręcznik, ale seria artykułów poświęconych poszczególnym tematom związanym z kamieniami moczowymi. Większość autorów to urologowie, więc książka ma tendencję do podkreślania chirurgicznego podejścia do leczenia, a większość rozdziałów jest tworzona wspólnie przez młodsze i wyższe kadry. Ten format powoduje zróżnicowanie stylów pisania wśród rozdziałów.
Medyczne podejście do leczenia nawracających chorób kamiennych nie zostało dobrze opisane w tej książce i są one pochowane w rozdziałach w sekcji dotyczącej metabolizmu. Rozdziały chirurgiczne są jednak wyczerpujące i dają dobry przegląd opcji leczenia, wyników, ograniczeń i potencjalnych komplikacji. Kompendium to zostałoby wzmocnione przez bardziej wszechstronne dyskusje na temat sposobów zapobiegania nawrotom chorób kamieni i czynników ryzyka rozwoju kamieni, a także wytyczenie tego, co nie jest znane w przypadku chorób kamieni.
Książka nie jest poradnikiem dla praktyków, ale jest doskonałym akademickim przeglądem aktualnej wiedzy na temat chorób kamieni. Przyda się nie tylko urologom, ale także innym specjalistom klinicznym, którzy leczą pacjentów z chorobami kamieni – takimi jak lekarze pogotowia, nefrologowie, endokrynolodzy i lekarze ogólni. Dostarcza wiarygodnych informacji na temat leczenia i rokowania, które będą pomocne dla praktyków, gdy omawiają chroniczną chorobę kamieni z pacjentami i ich rodzinami.
Leroy M. Nyberg, Jr., MD, Ph.D.
National Institutes of Health, Bethesda, MD 20892
nih.gov
Powołanie się na artykuł (1)
Zamknij Cytowanie artykułów