Długość szyjki macicy w połowie ciąży i ryzyko pierwotnego cesarskiego cięcia ad 5

Ryzyko cesarskiego cięcia zaczęło rosnąć, gdy długość szyjki macicy w 23 tygodniu była większa niż 25 mm i w przybliżeniu podwoiła się w zakresie długości. Związek ten utrzymywał się po dostosowaniu do kilku cech matczynych. Nie było silnych dowodów na interakcję pomiędzy długością szyjki a innymi czynnikami związanymi z ryzykiem cesarskiego cięcia. Te wyniki sugerują, że długość szyjki macicy w połowie ciąży jest ważnym wskaźnikiem ryzyka pierwotnego cesarskiego cięcia w terminie. Postawimy hipotezę, że słabe postępy w czasie porodu zależą od rozwoju macicy na znacznie wcześniejszych etapach ciąży. W niniejszym badaniu przetestowaliśmy prognozę wynikającą z tej hipotezy – mianowicie, że długa szyjka macicy w połowie ciąży wiązałaby się ze zwiększonym ryzykiem wystąpienia cesarskiego cięcia podczas porodu. Najczęstszą przyczyną cięcia cesarskiego wewnątrzmacicznego jest niewielki postęp w czasie porodu. Jest to cytowane jako jedyne wskazanie lub jako wspólne wskazanie z zaburzeniem płodowym, w około 80% zabiegów śródpowięziowych u kobiet w ciąży pierwotnej, 18 i proporcja była bardzo podobna w niniejszym badaniu. Nasza analiza dostarczania cesarskiego cięcia według wskazań do tego była zgodna z tym stwierdzeniem, pokazującym, że zwiększone ryzyko tego zdarzenia u kobiet, które miały długą szyjkę macicy w połowie ciąży, zostało wyjaśnione zwiększonym ryzykiem złego postępu podczas porodu. Wcześniej wykazano, że długość szyjki macicy w 37 tygodniu ciąży jest silnie związana z ryzykiem cięcia cesarskiego w przypadku słabego postępu podczas porodu.19 Nasze badanie nie wymagało seryjnego pomiaru długości szyjki macicy podczas ciąży. W związku z tym nie mogliśmy ustalić, czy związek pomiędzy długością szyjki macicy w połowie ciąży a ryzykiem cesarskiego cięcia w czasie był związany z długością szyjki macicy we wcześniejszych lub późniejszych ciążach.
Nasze wyniki są zgodne z wynikami badań różnych gatunków zwierząt, które wykazały, że zmiany w przygotowaniu do porodu i porodu następują w drugiej połowie ciąży, 8 oraz w badaniach podłużnych ciężarnych gryzoni, które wykazały wyraźny zmiany biochemiczne zachodzące w połowie ciąży, które są preparatywne dla ostatecznego procesu porodowego.7,20 Związek pomiędzy takimi fizjologicznymi i biochemicznymi zmianami w połowie ciąży u zwierząt a zmiennością długości szyjki macicy w połowie ciąży u kobiet jest obecnie niejasny. Potrzebne są dalsze badania, aby ocenić, czy długa szyjka macicy w połowie ciąży może odzwierciedlać dysfunkcjonalny rozwój macicy, co ostatecznie przejawia się w potrzebie cesarskiego porodu w terminie.
Badanie to było wtórną analizą danych uzyskanych dla innych celów. Ponieważ pierwotnym wynikiem pierwotnych badań interwencyjnych było samoistne porody przedwczesne, wskazanie do cesarskiego cięcia ustalono tylko na podstawie skomputeryzowanego zapisu porodu, a my nie mamy danych potwierdzających wymienione wskazania. Co więcej, możliwe jest, że związek między długością szyjki macicy w połowie ciąży a ryzykiem cesarskiego cięcia był szansą na znalezienie. Jednak związek był znaczący przy wartości P mniejszej niż 0,001
[hasła pokrewne: wąsonogi, uzdrowiskowe leczenie szpitalne, leczenie po niemiecku ]

Powiązane tematy z artykułem: leczenie po niemiecku uzdrowiskowe leczenie szpitalne wąsonogi