Długoterminowe wyniki leczenia imatinibem w leczeniu przewlekłej białaczki szpikowej ad 8

Ponieważ większy odsetek pacjentów ma głębokie odpowiedzi molekularne z inhibitorami kinazy tyrozynowej II generacji niż imatynibem we wszystkich warstwach ryzyka, czynniki drugiej generacji mogą umożliwić większemu odsetkowi pacjentów we wszystkich grupach ryzyka Sokal-score uprawnienie do podjęcia próby leczenia. bezpłatna remisja.16,27 Chociaż dane dotyczące długoterminowego przeżycia były niepełne, obserwacja, że wiele zgonów w grupie imatynibu nie miało związku z CML, jest zgodna z opublikowanymi danymi wykazującymi, że pacjenci, którzy mają odpowiedź na imatinib, mają wskaźnik przeżywalności, który jest równoważny populacja ogólna i jest mało prawdopodobne, aby umrzeć z CML35. Ta tendencja podkreśla również znaczenie monitorowania i zarządzania współistniejącymi schorzeniami u pacjentów z CML w fazie przewlekłej. Ponieważ rokowanie, które jest związane z CML w fazie przewlekłej, poprawia się, a ponieważ można spodziewać się, że pacjenci będą żyli przez lata lub dziesięciolecia, coraz większa liczba pacjentów będzie narażona na ryzyko zgonu z powodu ogólnych warunków zdrowotnych lub współistniejących chorób, a nie z CML.31 , 35 W szczególności z niewielu zgonów zgłoszonych w grupie niskiego ryzyka Sokal-score, większość nie miała związku z CML (i prawdopodobnie były związane z profilem współistniejącego stanu, który jest typowy dla tej grupy wiekowej12). W przeciwieństwie do tego pacjenci z wysokim wynikiem Sokal zwykle zmarli z CML. Zgodnie z wcześniejszą analizą wyników uzyskanych u pacjentów, którzy przeszli z interferonu alfa i cytarabiny do imatynibu, długotrwałe przeżycie całkowite w grupie otrzymującej interferon alfa i cytarabinę było wysokie, co sugeruje, że imatinib drugiej linii było skuteczną terapią u wielu z tych pacjentów.
Pojawiło się kilka nowych pytań, takich jak względne korzyści i ryzyko związane z imatynibem w porównaniu z nowszymi inhibitorami kinazy tyrozynowej oraz rolą i efektem terapii inhibitorami drugiej linii. Około połowa pacjentów z grupy imatynibu wcześniej przerwała badanie, co sugeruje, że wysoki odsetek całkowitego przeżycia w grupie imatynibu musi być przypisany stosowaniu komercyjnie dostępnego imatynibu lub skutecznych terapii drugiego rzutu u tych pacjentów.25,26, 37,38 Pomimo tych pytań bez odpowiedzi, przedstawione tu długoterminowe wyniki wskazują na korzyści kliniczne obserwowane u pacjentów z CML w ciągu ostatnich 15 lat.
[przypisy: leczenie chrapania warszawa, laserowe obkurczanie pochwy, hologramy els ]

Powiązane tematy z artykułem: hologramy els laserowe obkurczanie pochwy leczenie chrapania warszawa