Evacetrapib i wyniki sercowo-naczyniowe w chorobie naczyniowej wysokiego ryzyka czesc 4

Ocenę bezskuteczności przeprowadziła Rada ds. Monitorowania Danych i Bezpieczeństwa po rozpatrzeniu około 75% zaplanowanych złożonych zdarzeń punktów końcowych, w którym to czasie rada mogłaby zalecić wcześniejsze przerwanie badania, gdyby moc warunkowa znaczącej różnica między grupami w ryzyku złożonego zdarzenia punktu końcowego na dwustronnym poziomie alfa 0,05 pod koniec próby była mniejsza niż 5%. Analizy oparto na populacji, która miała zamiar leczyć, obejmującej wszystkich pacjentów poddanych randomizacji. Dane od pacjentów, którzy cofnęli zgodę lub zostali straceni na obserwację, były cenzurowane w momencie wycofania lub w momencie, gdy pacjent był znany jako wolny od złożonego zdarzenia końcowego. Przedstawiono wykresy czasu do wystąpienia Kaplana-Meiera dla zdarzeń klinicznych, a częstości zdarzeń klinicznych podsumowano zgodnie ze schematem prób. Schematy badań porównano z użyciem testu log-rank. Jeżeli analiza pierwotnego punktu końcowego wykazała, że leczenie za pomocą ewapetrapibu wiązało się z ryzykiem wystąpienia złożonego zdarzenia końcowego, które było mniejsze niż ryzyko związane z placebo, punkty końcowe skuteczności wtórnej były następnie oceniane hierarchicznie, kierując się testami gatekeeping. strategii, przy czym każda hipoteza jest oceniana na dwustronnym poziomie istotności 0,05.
Randomizacja, charakterystyka pacjentów i obserwacja
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka pacjentów w punkcie wyjściowym. Od października 2012 r. Do grudnia 2013 r. Randomizowano ogółem 12 092 pacjentów; 6038 pacjentów przydzielono do grupy otrzymującej ewaketrapib i 6054 pacjentów otrzymujących placebo (ryc. S1 w dodatkowym dodatku). Charakterystykę demograficzną i kliniczną pacjentów na początku badania zestawiono w tabeli 1. Około jedna trzecia pacjentów miała niedawno ostry zespół wieńcowy po medianie 5,6 miesiąca przed randomizacją. Ponad 96% pacjentów otrzymywało statyny w czasie randomizacji, a 46% otrzymywało statynę o wysokiej intensywności, zgodnie z aktualnymi wytycznymi17. Średni wyjściowy poziom cholesterolu HDL wynosił 45,3 mg na decylitr (1,17 mmol na litr), a średni poziom podstawowy cholesterolu LDL wynosił 81,3 mg na decylitr (2,10 mmol na litr).
Rada monitorująca dane i bezpieczeństwo przeprowadziła tymczasową analizę na próżno w dniu 7 października 2015 r., Po 1363 pierwotnych złożonych punktach końcowych zdarzeń zaobserwowano (82% spodziewanej liczby zdarzeń do ostatecznej analizy). Łącznie 691 zdarzeń wystąpiło w grupie otrzymującej ewapetrapib i 672 w grupie placebo (współczynnik ryzyka dla złożonego zdarzenia końcowego z evacetrapibem vs. placebo, 1,03, 95% przedział ufności [CI], 0,93 do 1,15; P = 0,58 ). Na podstawie tych ustaleń komisja monitorująca dane i bezpieczeństwo zaleciła przerwanie badania na próżno. Zarówno komitet wykonawczy, jak i sponsor przyjęli to zalecenie, a proces zakończył się 12 października 2015 r. Po zakończeniu działań następczych i zakończeniu bazy danych badań w dniu 6 kwietnia 2016 r. W sumie 1555 rozstrzygniętych wystąpiły zdarzenia punktowe (93% oczekiwanej liczby zdarzeń do ostatecznej analizy).
Mediana całkowitego czasu obserwacji wynosiła 28 miesięcy (zakres międzykwartylowy, 26 do 30)
[hasła pokrewne: hologramy els, Wąsonogi, Pompy insulinowe ]