Kręgosłup interwencyjny: podejście algorytmiczne ad

Fizjodzy byli ostatnio w wiadomościach, dyskutując o rehabilitacji żołnierzy z traumatycznymi uszkodzeniami mózgu i amputacjami. Podstawowe szkolenie fizjoterapeutów obejmuje opiekę kręgosłupa, medycynę nerwowo-mięśniową i lek na mięśnie szkieletowe, z których wszystkie są bardzo przydatne w leczeniu bólu, jak ten podręcznik jest oczywisty. Interventional Spine jest punktualny i może być najlepszym najlepszym źródłem informacji dla lekarzy specjalizujących się w nieoperacyjnym leczeniu bólu kręgosłupa i szyi. Na ponad 1400 stronach wyraźnie widać, że zarządzanie bólem to nie tylko pisanie lub wstrzykiwanie na receptę, ale jest to złożona dziedzina dedykowanych specjalistów. Może nie rozwiązać wszystkich kontrowersji, takich jak rola narkotyków lub odpowiednie wzorce odesłań; nie wszyscy krytycy będą natychmiast przekonani o dowodach kryjących się za algorytmami. Ale ta książka jest wybitnym wkładem, który najlepiej prezentuje imponujący materiał dowodowy, który jest już dostępny w tej bardzo młodej dziedzinie.
Tak jak dążenie do subspecjalizacji medycznej kończy się w odpowiedzi na naszą najstarszą i najczęstszą formę cierpienia, dążenie do obniżenia kosztów grozi wyeliminowaniem opcji dla pacjentów cierpiących z powodu bólu. Ten długo wyczekiwany podręcznik kodyfikuje multidyscyplinarną wiedzę specjalistyczną nie-chirurgicznego specjalisty od kręgosłupa i stanowi podstawę przyszłej praktyki opartej na dowodach. Czy interwencyjny kręgosłup przybył na czas.
John C. Keel, MD
Massachusetts General Hospital Pain Center, Boston, MA 02114
com
[hasła pokrewne: leczenie po usunięciu polipa odbytu, klinika chorób rzadkich, zdrowie wg who ]