Kręgosłup interwencyjny: podejście algorytmiczne

Odkąd zaczęliśmy chodzić w pozycji pionowej, ból kręgosłupa był jedną z naszych najczęstszych dolegliwości i stał się jednym z najbardziej kosztownych problemów medycznych na świecie. Ból krzyża jest wszechobecny, co roku powoduje miliony wizyt u lekarzy i jest głównym czynnikiem utraty produktywności, niepełnosprawności i wydatków medycznych. Społeczeństwo ma duży udział w prawidłowym, opartym na dowodach leczeniu bólu szyi i pleców, w tym operacji, a także zachowawczej i minimalnie inwazyjnej opieki. Interventional Spine zapowiada się na przełomową publikację, która określa zakres interwencyjnej opieki kręgosłupa, w tym diagnostykę, rehabilitację i leczenie medyczne oraz minimalnie inwazyjne leczenie bolesnych zaburzeń kręgosłupa. Leczenie bólu jest coraz częściej rozpoznawane jako wschodząca, odrębna i wyspecjalizowana dziedzina medycyny, a interwencyjna opieka nad kręgosłupem jest już najbardziej dobrze rozwiniętą i praktyczną aplikacją. Poprzednie książki na ten temat były jak atlasy w formacie i treści, ale Interventional Spine wykracza poza ten projekt – jest to obszerny podręcznik medyczny.
Książka zaczyna się od rozdziałów dotyczących ogólnych zasad i teorii bólu, zapalenia, technologii diagnostycznej i farmakologii. Dalej znajduje się doskonała, bardzo szczegółowa sekcja z kilku rozdziałów, które wypełniają ponad 200 stron i opisują naukę i techniki interwencyjnych procedur kręgosłupa, takich jak iniekcje kręgosłupa, ablacja częstotliwości radiowej, diagnostyka dyskograficzna i zabiegi intradyczne, które są podawane przezskórnie, wszczepialne urządzenia (np. stymulatory rdzenia kręgowego) i wertebroplastyka. Najważniejsza i największa część kręgosłupa interwencyjnego obejmuje sekcje dotyczące bolesnych zaburzeń kręgosłupa. Są to dogłębne oceny anatomii, fizjologii, diagnostyki i specyficznego leczenia medycznego i postępowania w przypadku zaburzeń, takich jak radikulopatia, osteoporoza, zapalenie stawów, guzy, biczowanie kręgosłupa i inne. Algorytmiczne schematy blokowe są często przedstawiane i wyjaśniane, i ilustrują ideę, że techniki zarządzania bólem i opieka kręgosłupa interwencyjnego nie są opcjami w ostateczności, ale są zazwyczaj pierwszą linią racjonalnego, spójnego, opartego na dowodach podejścia do leczenia większości osób. bolesne zaburzenia kręgosłupa.
Książka nacisk na rolę chirurgii w bólu pleców – w tym wskazania, kiedy jest ona wymagana, oraz sytuacje, w których może być opóźniona lub uniknięta – powinna być częścią wszystkich szkoleń lekarzy. Obszary dotyczące ciąży i zaburzeń kręgosłupa związanych ze sportem są bardzo interesujące. Książka jest uzupełniona o CD-ROM, który zawiera komplet ponad 500 ilustracji; jest łatwa w nawigacji i umożliwia łatwe wykorzystanie obrazów do celów dydaktycznych. Ta dobrze wykonana funkcja sprawi, że ilustracje staną się powszechnie używanymi klasykami.
Zakres odwołania tego podręcznika znajduje odzwierciedlenie w panelu autorów – wielu z rozpoznawalnymi nazwiskami – którzy wspólnie stworzyli tę pracę, w tym anestezjolodzy, neurolodzy, lekarze podstawowej opieki zdrowotnej, psychiatrzy, radiologowie, reumatolodzy i chirurdzy. Curtis Slipman, jeden z redaktorów książki, jest fizjoterapeutą – specjalistą od medycyny fizykalnej i rehabilitacji – podobnie jak wielu autorów
[hasła pokrewne: rewitalizacja pochwy, USG tarczycy, usg żył ]