Vorapaxar w drugorzędowej profilaktyce zdarzeń atermotrombotycznych AD 7

Jednak zmniejszenie częstości występowania incydentów sercowo-naczyniowych kosztem zwiększonego krwawienia. Ta korzyść i ryzyko pojawiły się wcześnie i nadal wzrastały w trakcie obserwacji. Nasze odkrycia pokazują, że hamowanie innego szlaku płytkowego oprócz tego, którego celem jest standardowa terapia przeciwpłytkowa w prewencji wtórnej, zmniejsza ryzyko nawracających zdarzeń zakrzepowych u pacjentów z wcześniejszą zakrzepicą zarodkową. Ta korzyść była widoczna szczególnie u tych, których kwalifikacyjną diagnozą do udziału w badaniu był zawał mięśnia sercowego. Wyniki naszego badania wskazują, że przerwanie ukierunkowanych na płytki działań komórkowych trombiny, sugerowane w badaniach przedklinicznych, które mają kluczowe znaczenie w zakrzepicy, 10 przekłada się na kliniczny wpływ na główne zdarzenia zakrzepowe. W naszym badaniu antagonizm PAR-1 był komplementarny do hamowania szlaków receptorów tromboksanu A2 i P2Y12 z aspiryną i tienopirydynami, w odniesieniu do ochronnego wpływu na nawracającą zakrzepicę. Nie znaleźliśmy dowodów znaczącej niejednorodności działania worapaksaru na podstawie leczenia klopidogrelem. Kiedy badano worapaksar w badaniu TRACER w leczeniu ostrych zespołów wieńcowych, obserwowano nieznaczącą tendencję do zmniejszenia częstości zgonów z przyczyn sercowo-naczyniowych, zawału mięśnia sercowego, udaru, nawracającego niedokrwienia z hospitalizacją lub pilnej rewaskularyzacji wieńcowej oraz poszukiwania zmniejszenie częstości zgonów z przyczyn sercowo-naczyniowych, zawału mięśnia sercowego lub udaru, a także znaczny wzrost ryzyka krwotoku śródczaszkowego. 9 Poprzednie mniejsze badania fazy 2, dotyczące worapaksaru11,12 i atopaksaru, 13,14 innego antagonisty PAR-1, ujawniły również tendencje w kierunku zmniejszenia nawracających zdarzeń zakrzepowych, ale bez dowodów zwiększonego ryzyka krwotoku wewnątrzczaszkowego.
Podczas badania, grupa monitorująca dane i bezpieczeństwo zaleciła przerwanie podawania worapaksaru pacjentom z udarem mózgu w wywiadzie na podstawie nadmiaru krwotoku śródczaszkowego u takich pacjentów. W związku z tym przeprowadziliśmy oddzielną analizę, która była ograniczona do pacjentów bez przebytego udaru i wykazała istotną korzyść w tej podgrupie. Ponadto, w analizie wstępnej z udziałem pacjentów z kwalifikowaną diagnozą zawału mięśnia sercowego, worapaksar zmniejszył względne ryzyko pierwotnego punktu końcowego o 20%. W największej, poprzedniej, kontrolowanej placebo próbie leczenia przeciwpłytkowego w prewencji wtórnej u pacjentów ze stabilną miażdżycą zakrzepową lub z wysokim ryzykiem wystąpienia choroby naczyniowej, klopidogrel plus kwas acetylosalicylowy nie był lepszy niż sam kwas asparaginowy w całej kohorcie.4 Niemniej jednak w analizie rozpoznawczej z udziałem 3846 pacjentów z wcześniejszym zawałem mięśnia sercowego w tym badaniu, dodanie klopidogrelu zmniejszyło ryzyko zgonu z przyczyn sercowo-naczyniowych, zawału mięśnia sercowego lub udaru mózgu o 23% .15 Nasze badanie obejmujące znacznie większą liczbę pacjentów z zawałem mięśnia sercowego w wywiadzie pokazuje, że dodanie inny środek przeciwpłytkowy stosowany w terapii aspiryną w długim okresie może doprowadzić do dalszego zmniejszenia nawracających zdarzeń związanych z miażdżycą tętnic w tej populacji.
Zmniejszenie liczby zdarzeń zakrzepowych za pomocą worapaksaru wystąpiło ze znacznym wzrostem krwawienia
[przypisy: asumin, serwis niszczarek, certolizumab ]