Długość szyjki macicy w połowie ciąży i ryzyko pierwotnego cesarskiego cięcia

Badania fizjologiczne i biochemiczne sugerują, że normalny poród w terminie zależy od zaprogramowanego rozwoju macicy we wczesnej ciąży. Uznaje się, że krótka szyjka macicy w połowie ciąży wiąże się ze zwiększonym ryzykiem spontanicznego porodu przedwczesnego. Postawiliśmy hipotezę, że długa szyjka macicy w połowie ciąży wiązałaby się ze zwiększonym ryzykiem cesarskiego porodu podczas porodu. Metody
Przebadaliśmy 27 472 kobiet z prymitywnymi kobietami, których długość szyjki wynosiła 16 mm lub więcej po medianie 23 tygodni ciąży i która ostatecznie urodziła żywego niemowlęcia w czasie porodu.
Wyniki
Częstość cesarskiego cięcia w czasie była najniższa (16,0%) u kobiet z ciążą w połowie ciąży w najniższym kwartylu (16 do 30 mm) i była istotnie większa w drugim kwartylu (18,4%, 31 do 35 mm), trzeci kwartyl (21,7%, 36 do 39 mm) i czwarty kwartyl (25,7%, 40 do 67 mm) (P <0,001 dla trendu). Iloraz szans dla cesarskiego cięcia u kobiet w czwartym kwartylu, w porównaniu z pierwszym kwartylem, wynosił 1,81 (95% przedział ufności [CI], 1,66 do 1,97), a iloraz szans skorygowany dla wieku matki, wskaźnika masy ciała, palenie tytoniu, rasa lub grupa etniczna, wiek ciążowy w chwili urodzenia, praca spontaniczna lub indukowana, percentyl masy urodzeniowej i szpital porodowy wynosi 1,68 (95% CI, 1,53 do 1,84, P <0,001). Zwiększone ryzyko cesarskiego cięcia można przypisać procedurom przeprowadzanym z powodu słabego postępu w pracy.
Wnioski
Długość szyjki macicy w połowie ciąży jest niezależnym czynnikiem predykcyjnym ryzyka porodu cesarskiego u kobiet w ciąży prokariotycznej.
Wprowadzenie
W ostatnich latach tempo cesarskiego cięcia dramatycznie wzrosło w rozwiniętym świecie.1 Trend ten ostatnio się zwiększył z powodu malejącej liczby porodów po porodzie ciążowym.1 Wraz ze spadkiem porodów pochwowych po cesarskim cięciu, tempo pierwotnego cięcia cesarskiego będzie mniejsze. stać się jeszcze ważniejszym wyznacznikiem ogólnych cięć cesarskich. Główną przyczyną pierwotnego cięcia cesarskiego jest niewielki postęp w trakcie porodu (dystocja) .2 Stwierdzono szereg czynników ryzyka takiego słabego postępu, takich jak zaawansowany wiek matki, 3 otyłość, 4 i poród po 40 tygodniach ciąży. , mechanizmy biologiczne, które prowadzą do słabego postępu podczas porodu, są słabo rozumiane.
Badania porodu u zwierząt sugerują, że przygotowanie do porodu jest widoczne we względnie wczesnych stadiach ciąży .6,7 U kobiet dobrze wiadomo, że szyjka macicy ulega zmianom preparatywnym na kilka tygodni przed początkiem porodu 8, a także że szyjka macicy w w połowie ciąży wiąże się ze zwiększonym ryzykiem spontanicznego porodu przedwczesnego.9 Przeprowadziliśmy badanie w celu ustalenia, czy długość szyjki macicy w połowie ciąży wiązała się z ryzykiem porodu przez cesarskiego cięcie w okresie u kobiet w ciąży pierwotnej.
Metody
Dane analizowane w naszym badaniu uzyskano w ramach wieloośrodkowych badań przesiewowych i interwencji w czasie ciąży, przeprowadzonych w latach 1998-2006, w ośmiu szpitalach w Londynie i okolicach: Basildon Hospital, Basildon; Szpital Królowej Elżbiety, Woolwich; Harold Wood Hospital, Romford; King George Hospital, Ilford; King s College Hospital, Londyn; Szpital Królowej Marii, Sidcup; Szpital Uniwersytecki, Lewisham, Londyn; i Szpital Uniwersytecki Southend, Essex
[hasła pokrewne: prowadzenie ciąży Warszawa, skuteczne tabletki na odchudzanie forum 2016, artykuły elektryczne środa wielkopolska ]

Powiązane tematy z artykułem: artykuły elektryczne środa wielkopolska prowadzenie ciąży Warszawa skuteczne tabletki na odchudzanie forum 2016