ERROR czesc 4

Nie miała historii transfuzji krwi, stosowania narkotyków w postaci iniekcji ani choroby wątroby. Jej trzyletnia córka była również pozytywna na obecność HCV RNA i przeciwciał HCV. Pacjent 4
Matka Pacjenta 4 była ambulatoryjną opieką medyczną w zakresie przewlekłego przetrwałego zapalenia wątroby, które nastąpiło po transfuzji krwi na pięć lat przed urodzeniem Pacjenta 4 (jej pierwsze dziecko). W momencie porodu miała wiremię (miano 107 na mililitr) i miała taki sam genotyp HCV jak jej dziecko. Jej dziecko było pozytywne zarówno dla przeciwciał HCV, jak i HCV RNA przez cały okres obserwacji.
Badanie retrospektywne
Członkowie rodziny trojga dzieci, którzy otrzymali RNA HCV (pacjenci 5, 6 i 7) w badaniu retrospektywnym, zostali przebadani na obecność HCV RNA i przeciwciał HCV. W każdej z trzech rodzin matka była pozytywna na HCV RNA, miała taki sam genotyp HCV, jak jej zakażone dziecko, i miała miano co najmniej 106 na mililitr. Wszystkie rodzeństwa tych pacjentów były negatywne dla markerów surowicy zakażenia HCV.
Rodzina pacjenta 5
Matka Pacjentki 5 otrzymała diagnozę bezobjawowego nosiciela wirusa HBV przed zarażeniem przewlekłym nie-A, nie-B zapaleniem wątroby po transfuzji krwi rok po porodzie pierwszego dziecka. Ponieważ była nosicielem wirusa HBV i dodatniego pod względem przeciwciał przeciw antygenowi wirusa zapalenia wątroby typu B, oba dzieci otrzymały tylko immunoglobulinę HBV, a nie szczepionkę przeciw HBV, w ciągu 48 godzin od urodzenia. Obydwie dzieci były ujemne na antygen powierzchniowy wirusa zapalenia wątroby typu B w momencie badania.
Rodzina pacjenta 6
Ojciec Pacjenta 6 był pozytywny na obecność RNA HCV (miano, 106 na mililitr) w testach serologicznych, a genotyp wirusa był taki sam jak ten wyizolowany od matki i niemowlęcia. Nigdy nie otrzymał transfuzji krwi i nie miał innych czynników ryzyka, ale postawiono mu diagnozę choroby wątroby z powodu nieprawidłowych wyników testów czynności wątroby (aminotransferaza asparaginianowa, 30 U na litr, aminotransferazy alaninowej, 57 U na litr) 15 lat wcześniej. Pacjentka została dostarczona przez sekcję cesarską po 33 tygodniach ciąży z powodu łożyska przedniego, a jego matka otrzymała transfuzję krwi po operacji; objawowe zapalenie wątroby rozwinęło się dwa miesiące później.
Rodzina pacjenta 7
Matka Pacjentki 7 była pielęgniarką, u której rozwinęło się zapalenie wątroby po przyklejeniu igły w okresie między jej dwoma porodami. Jej zapalenie wątroby było łagodne (poziom aminotransferazy alaninowej, 100 do 150 jednostek na litr) i przejściowe. Była jedyną z siedmiu matek zakażonych niemowląt, które nie miały przewlekłego zapalenia wątroby w momencie porodu.
Porównanie sekwencji HCV
Tabela 2. Tabela 2. Homologie sekwencji nukleotydów genomu HCV z siedmiu par matek i niemowląt. Ponad 97 procent nukleotydów w sekwencjonowanych regionach od a do d genomu HCV było identyczne w każdej parze matka-niemowlę (tabela 2). Ogólna częstotliwość homologii, a także częstotliwość homologii dla każdego zsekwencjonowanego regionu, w parach matka-niemowlę była znacznie wyższa niż w parach niepowiązanych kontroli.
W rodzinie Pacjenta 3, w której zakażono trzech członków, stwierdzono znacznie wyższy odsetek podobieństw nukleotydów między pacjentem a jej matką w regionach cid niż między pacjentem a jej siostrą lub między matką a siostrą
[podobne: hematopoeza, warszawa rezonans magnetyczny, zwężenie tchawicy ]