Patent Foramen Ovale i Cryptogenic Stroke

Trudno jest przyjąć, że badanie otworu nosowego owalne i udaru kryptogennego, zgłoszone przez Handke et al. (29 listopada 2007 r., Wydanie), wykaże, że prawie połowa z 596 kolejnych pacjentów przyjęta do ważnego uniwersyteckiego ośrodka medycznego z powodu ostrego niedokrwienia mózgu miała kryptogenny udar mózgu, szczególnie, że 272 przypadki udaru nie zostały przeprowadzone z użyciem badań angiograficznych (ani magnetycznych, ani magnetycznych). rezonans i angiografia angiografii cyfrowej). Bez tych krytycznie ważnych badań obrazowych, w jaki sposób tak dużą grupę przypadków udaru mózgu można uznać za kryptogenne.
Tabela artykułu zawiera dane dotyczące 276 przypadków udarów o znanej przyczynie, które są identyczne z danymi opisanymi we wcześniejszym artykule autorów na temat 503 przypadków zbadanych przez echokardiografię przezprzełykową.2 Jednak w Tabeli 2 w tym raporcie z 2006 roku ujawniono tylko 44 przypadki otworu patologicznego ovale wśród 227 przypadków udaru o nieznanej przyczynie, w przeciwieństwie do znacznie większej liczby 77 zgłoszonych w Tabeli obecnego raportu na temat danych z tej samej populacji pacjentów.
Rozmiar otworu owalnego zwiększa się wraz z wiekiem.3 Ten warunek nie został uznany przez innych za czynnik ryzyka udaru u osób starszych.4
Michael A. Meyer, MD
University at Buffalo, Buffalo, NY 14215
com
4 Referencje1. Handke M, Harloff A, Olschewski M, Hetzel A, Geibel A. Otyłość patologiczna i udar kryptogenny u starszych pacjentów. N Engl J Med 2007; 357: 2262-2268
Bezpłatny, pełny tekst Web of Science Medline
2. Harloff A, Handke M, Reinhard M, Geibel A, Hetzel A. Strategie terapeutyczne po badaniu echokardiograficznym przezprzełykowym u 503 pacjentów z udarem niedokrwiennym. Stroke 2006; 37: 859-864
Crossref Web of Science Medline
3. Hagen PT, Scholz DG, Edwards WD. Częstość występowania i rozmiar otworu nosowego owalne w ciągu pierwszych 10 dekad życia: badanie sekcyjne 965 normalnych serc. Mayo Clin Proc 1984; 59: 17-20
Crossref Web of Science Medline
4. Jones EF, Calafiore P, Donnan GA, Tonkin AM. Dowód, że otwór owalny nie jest czynnikiem ryzyka niedokrwienia mózgu u osób starszych. Am J Cardiol 1994; 74: 596-599
Crossref Web of Science Medline
Handke i in. raport na temat związku otworu nosowego owalne z udarem nieznanej przyczyny. Wystarczająca ilość pracy nad ustaleniem mechanizmu udaru jest zawsze otwarta na debatę; jednak autorzy nie przedstawiają rozkładu testów diagnostycznych przeprowadzonych w dwóch grupach – tj. pacjentów z udarem kryptogennym i pacjentami z udarem o znanej przyczynie. Ponadto, w ich danych nie ma wzmianki o funkcji lewej komory ani o rytmie serca, co również może mieć wpływ na porównanie. Kilka badań populacyjnych1,2 wykazało występowanie około 20% dla otworu nosowego owalu; jednakże Handke i in. zgłosić tylko 11,9% pacjentów w podeszłym wieku ze znaną przyczyną udaru.
Chandra Kunavarapu, MD
Jeffrey A. Switzer, DO
Fenwick Nichols, III, MD
Medical College of Georgia, Augusta, GA 30912
edu
2 Referencje1. Meissner I, Whisnant JP, Khandheria BK, i in. Częstość występowania potencjalnych czynników ryzyka udaru ocenianych przez echokardiografię przezprzełykową i ultrasonografię tętnic szyjnych: badanie SPARC: zapobieganie udarowi: ocena ryzyka we Wspólnocie Mayo Clin Proc 1999; 74: 862-869
Crossref Web of Science Medline
2. Hagen PT, Scholz DG, Edwards WD. Częstość występowania i rozmiar otworu nosowego owalne w ciągu pierwszych 10 dekad życia: badanie sekcyjne 965 normalnych serc. Mayo Clin Proc 1984; 59: 17-20
Crossref Web of Science Medline
W badaniu przeprowadzonym przez Handke i wsp. Częstość występowania otworu nosowego u pacjentów w wieku powyżej 55 lat, u których rozpoznano przyczynę udaru, wynosiła 14,3%. W grupie pacjentów ze średnim wiekiem 59 lat Homma i in. odnotowano 29,9% rozpowszechnienie otworu nosowego owalu wśród osób ze znaną przyczyną udaru mózgu. W badaniu populacyjnym pacjentów w wieku powyżej 45 lat Meissner i in. stwierdzono częstość występowania otworu owalnego o 24,3% .2
Wcześniej zdefiniowany substytut większego randomizowanego badania opisanego przez Homma et al. Nie wykazano istotnej różnicy w czasie nawracającego udaru lub zgonu u pacjentów z oraz bez otworu owerwacyjnego w ciągu 2-letniego okresu obserwacji. Ponadto, otwór opatrunkowy owalny nie był istotnym niezależnym czynnikiem prognostycznym udaru podczas medianowego okresu obserwacji 5,1 lat w badaniu Meissner i wsp. Biorąc pod uwagę znacznie niższą częstość występowania otworu owalnego w badaniu retrospektywnym przeprowadzonym przez Handke et al. oraz brak zwiększonego ryzyka udaru we wcześniejszych badaniach prospektywnych, wniosek, że otwór owalny może być źródłem udaru u starszych pacjentów, wydaje się obecnie nieuzasadniony.
Brian Silver, MD
Andrew Russman, DO
Henry Ford Hospital, Detroit, MI 48202
org
2 Referencje1. Homma S, Sacco RL, Di Tullio MR, Sciacca RR, Mohr JP, PFO w badaniu Cryptogenic Stroke Study (PICSS). Wpływ leczenia u pacjentów z udarem mózgu z otworem uchyłowym jajowatym: uraz otworu owodniowego w kryptogennym badaniu udaru mózgu. Circulation 2002; 105: 2625-2631
Crossref Web of Science Medline
2. Meissner I, Khandheria BK, Heit JA i in. Otwór patentowy owalny: niewinny lub winny. Dowody z prospektywnego badania populacyjnego. J Am Coll Cardiol 2006; 47: 440-445
Crossref Web of Science Medline
Handke i in. stwierdzili częstsze występowanie otworu nosowego u pacjentów z udarem kryptogennym, którzy mieli 55 lat lub więcej, oraz ci, którzy byli w wieku poniżej 55 lat, ale autorzy nie odnieśli się bezpośrednio do klinicznie istotnego pytania: Jakie jest prawdopodobieństwo, że znaleziony otwór patologiczny owalny jest raczej sprawcą niż przypadkowym odkryciem.
Zakładając jednak, że odsetek przypadkowych otworów w jamie opłucnej u pacjentów z udarem kryptogennym jest podobny do wskaźnika wśród osób kontrolnych i zakładając, że udary kryptogenne u pacjentów bez wykrytego otworu owalnego nie są spowodowane niewykrytym otworem owalnym, prawdopodobieństwo Odkryty otwór owalny u pacjentów z udarem kryptogennym jest przypadkowy, można go obliczyć przy pomocy twierdzenia Bayesa (patrz Dodatek dodatkowy, dostępny wraz z pełnym tekstem tego listu na stronie www.nejm.org). Obliczono te prawdopodobieństwa dla subpopulacji w badaniu przeprowadzonym przez Handke et al.
Tabela 1. Tabela 1. Prawdopodobieństwo, że otwór patologiczny Ovale (PFO) jest przypadkowym stwierdzeniem u pacjentów z udarem kryptogennym Wyniki te (tabela 1) sugerują, że u pacjentów z innymi udarami kryptogennymi około jedna trzecia odkrytych owadów obrożnych okaże się przypadkowa u pacjentów w wieku powyżej 55 lat, a piąta prawdopodobnie będzie przypadkowa u pacjentów w wieku p
[przypisy: usg tarczycy Warszawa, dieta w ciąży, chirurgia plastyczna poznań cena ]

Powiązane tematy z artykułem: chirurgia plastyczna poznań cena dieta w ciąży usg tarczycy Warszawa