Podawanie witaminy C

Podawanie witaminy C niweczy brązowe zabarwienie skóry u chorych na – chorobę Addisoa. Zdaje się, ze w powstawaniu tego objawu odgrywa rolę nie tylko witamina C i adrenalina, znajdująca się nadnerczach, lecz także noadrenalina, wyzwalająca się z układu nerwowego adrenergicznego, wpływającego na komórki, barwnikowe, czyli chromatofory. o) Znaczenie lecznicze wyciąga. z kory nadnerczy w cisawicy Dowiedziono, że wyciąg z kory nadnerczy łagodzi objawy choroby Addisona. Ustępują mianowicie wymioty, zjawia się lepsze, samopoczucie oraz lekkie ożywienie; jednak stosowanie wyciągu nawet w dużych dawkach codziennie nie poprawia trwale stanu chorych i nie powoduje wyraźniejszego cofania się objawów subiektywnych i obiektywnych. Wynikałoby z tego, że mimo przekonywających doświadczeń nad rolą kory nadnerczy w powstawaniu objawów choroby Addisona trudno jest, mimo wielkiego postępu fizjologii normalnej i patologicznej w dziedzinie wydzielania wewnętrznego nadnercz, ściśle ustalić, czy wchodzi tu w grę tylko kora nadnerczy z jej hormonami, czy też i część rdzenna z adrenaliną. Wydaje się jednak, że zanikanie, kory nadnerczy jest zasadniczym ,źródłem powstawania objawów choroby Addisona ; być może, że współdziałają tu w mniejszym stopni u jeszcze inne czynniki. Czynnikami tymi mogą być: zanik rdzenia nadnerczy z adrenaliną, oraz ogólne schorzenie i obniżenie czynności całego układu nerwów adrenergicznych, bliżej jeszcze nie ustalone, a sprowadzające znaczną przewagę nerwu błędnego, co, odbija się między innymi na powstawaniu leukopenii. i eozynofilii we krwi. Choroba Addisona powstaje więc jako skutek niedoczynności przede wszystkim kory nadnerczy, skojarzonej z niedoczynnością części rdzennej nadnerczy, wprowadzenie zaś wyciągów z kory nadnerczy łagodzi objawy chorobowe i podtrzymuje życie ustroju. [hasła pokrewne: chirurgia plastyczna poznań cena, obsługa transportowa szkoleń mazowieckie, artykuły elektryczne środa wielkopolska ]

Powiązane tematy z artykułem: artykuły elektryczne środa wielkopolska chirurgia plastyczna poznań cena obsługa transportowa szkoleń mazowieckie