Wapń wieńcowy jako predyktor zdarzeń wieńcowych w czterech grupach rasowych lub etnicznych ad 6

Po skorygowaniu o standardowe czynniki ryzyka, podwojenie wyniku wapniowego spowodowało 20% wzrost ryzyka wystąpienia poważnego zdarzenia i 26% wzrost ryzyka jakiegokolwiek zdarzenia. Przewidywanie choroby niedokrwiennej serca w poszczególnych grupach etnicznych
Tabela 4. Tabela 4. Ryzyko choroby niedokrwiennej serca związane z liczbą punktów w tętnicach wieńcowych w czterech grupach rasowych lub etnicznych. Tabela 4 przedstawia ryzyko choroby niedokrwiennej serca związane ze wzrostem odsetka wapnia w każdej z czterech grup etnicznych, skorygowane o standardowe czynniki ryzyka i interakcje. Dla każdej grupy etnicznej ryzyko związane z podwojeniem wyniku wapniowego wzrosło o 15 do 35% w przypadku dużego wydarzenia io 18 do 39% w przypadku każdego wydarzenia. Wszystkie skorygowane współczynniki ryzyka są znaczące (P <0,02), z wyjątkiem współczynnika ryzyka dla poważnych zdarzeń wieńcowych wśród chińskich uczestników, którzy mieli tylko sześć takich zdarzeń. Nie było interakcji między grupą etniczną a ryzykiem związanym ze zwiększeniem punktacji wapnia.
Tabela 5. Tabela 5. Wykorzystanie powierzchni pod krzywą dla czynników ryzyka samodzielnie i dla czynników ryzyka oraz ocena Calcium-Artery Calcium do przewidywania głównych zdarzeń wieńcowych i dowolnych zdarzeń wieńcowych, według grupy rasowej lub etnicznej. Tabela 5 pokazuje obszary pod krzywymi ROC dla przewidywania głównych zdarzeń wieńcowych i każdego zdarzenia wieńcowego według grupy etnicznej, obliczone na podstawie samych standardowych czynników ryzyka i na podstawie standardowych czynników ryzyka plus wynik w naczyniach wieńcowych . Obszary pod krzywą przewidywania głównych zdarzeń i przewidywania jakiegokolwiek zdarzenia były większe, gdy punktacja wapnia została dodana do standardowych czynników ryzyka. Wzrosty te były statystycznie istotne dla każdej grupy etnicznej, z wyjątkiem przewidywania jakiegokolwiek wydarzenia w Latynosach i ważnych wydarzeniach w Latynosach i białych.
Dyskusja
Zbadaliśmy wartość predykcyjną pomiarów wapnia w tętnicach wieńcowych w wieloetnicznej populacji USA. Okazało się, że podwojenie wyniku wapniowego zwiększyło szacunkowe prawdopodobieństwo wystąpienia zarówno dużych zdarzeń wieńcowych (zawał mięśnia sercowego i zgonu z powodu choroby niedokrwiennej serca), jak i każdego zdarzenia wieńcowego o około 25% podczas medianowego okresu obserwacji wynoszącego 3,8 roku. Co więcej, punktacja wapnia wieńcowego przyczyniła się do ryzyka zarówno dużych wydarzeń, jak i każdego wydarzenia w czterech głównych grupach etnicznych niezależnie od innych czynników ryzyka.
Inne badania oceniające dokładność prognostyczną pomiaru wapnia w naczyniach wieńcowych za pomocą CT wykazały, że zwapnienie naczyń wieńcowych jest predykcyjne dla zdarzeń wieńcowych niezależnie od standardowych czynników ryzyka lub ocen ryzyka4. Na przykład badanie LaMonte et al. prawie 11 000 osób dorosłych w wieku od 22 do 96 lat, które przeszły badanie przesiewowe, określiło stosunek ryzyka wystąpienia poważnych incydentów wieńcowych na 8,7% wśród mężczyzn i 6,3 wśród kobiet z wieńcową liczbą punktów wapnia wynoszącą 400 lub więcej podczas średniego okresu obserwacji wynoszącego 3,5 roku. 15 Wśród kobiet i mężczyzn w wieku od 40 do 45 lat w Projekcie Wapń Potencjalnej Armii Prokomicznej obecność wapnia wieńcowego wiązała się z 12-krotnym wzrostem ryzyka wystąpienia incydentów wieńcowych w ciągu 3 lat obserwacji17. w populacyjnym badaniu rotterdamskim osób starszych bezobjawowych podczas średniego okresu obserwacji wynoszącego 3,3 roku skorygowane ryzyko względne zdarzeń wieńcowych związanych z wynikami oznaczeń wapnia 101 do 400, 401 do 1000 i ponad 1000 (w porównaniu z z punktacją od 0 do 100) wynosiły odpowiednio 3,1, 4,6 i 8,3. Jednak wiele wcześniejszych badań obejmowało uczestników, którzy zostali skierowani przez nich samych lub ich lekarzy lub którzy zostali wybrani, ponieważ byli na wysokim ryzyku
[patrz też: prowadzenie ciąży Warszawa, rewitalizacja pochwy, skuteczne tabletki na odchudzanie forum 2016 ]

Powiązane tematy z artykułem: prowadzenie ciąży Warszawa rewitalizacja pochwy skuteczne tabletki na odchudzanie forum 2016